Aktywność fizyczna metodą na zdrowie

aktywność fizycznaJak podaje definicja, aktywność fizyczna to konieczna dla każdego człowieka ilość ruchu, która istotnie wpływa na jego rozwój oraz zdrowie. Znacząco warunkuje ona prawidłowy przebieg procesów fizjologicznych oraz metabolicznych, dlatego niezbędnym jest, aby zapewnić organizmowi chociażby minimalną jej ilość. Potrzeba ruchu jest odczuciem naturalnym, które mimo, iż wraz z wiekiem zmniejsza się, dalej jest koniecznością dla utrzymania zdrowego trybu życia.

Obecne czasy niekorzystnie wpływają na stopień aktywności fizycznej społeczeństwa, nieustannie zmniejszając czas poświęcany na ćwiczenia fizyczne. Należy jednak wiedzieć jak negatywne skutki może ze sobą taka postawa nieść. Niski stopień aktywności fizycznej nie tylko niekorzystnie wpływa na procesy fizjologiczne organizmu, ale także i na te psychologiczne. Największym problemem, który wpływa na taki stan rzeczy, jest bardzo niewielki poziom świadomości społecznej o konieczności ruchu, a także brak wyrobionych nawyków, aby dbać o regularną aktywność fizyczną. Istotnie warunkuje to też fakt, iż społeczeństwo jest silnie ograniczone czasowo przez pracę. Jednak nie tylko. Ważną kwestią jest tu też niekorzystne przyzwyczajenie do spędzania wolnego czasu przed komputerem zamiast w jakiejkolwiek formie aktywności ruchowej.

Odpowiednia ilość ruchu pozwala utrzymać organizm w dobrej formie, zapewnia zdrowie, a także istotnie wpływa na młodość organizmu. Co więcej, zapobiega także wielu poważnym chorobom, które z powodu niskiego poziom ruchu, stały się już chorobami cywilizacyjnymi, jak np. cukrzyca, miażdżyca czy też różnego  rodzaju choroby serca i układu krążenia.

Z tego też względu, Światowa Organizacja Zdrowia podaje, iż każdy człowiek powinien zapewnić sobie codziennie przynajmniej minimalną ilość ruch w postaci marszu, biegu bądź lekkich ćwiczeń fizycznych. Dla zdrowia  osoby dorosłej zaleca się ćwiczenia przynajmniej 3 razy w tygodniu po pół godziny, dla dzieci i młodzież jest to natomiast 4 razy na tydzień po 40 minut. Już 30-minutowa aktywność fizyczna angażuje wszystkie mięśnie organizmu i pozwala spalić rezerwy tłuszczowe organizmu, a także istotnie wpływa na stan sprawnościowo-zdrowotny organizmu. Należy też pamiętać o systematyczności ćwiczeń fizycznych, gdyż tylko wtedy będą one mieć pozytywne skutki. W wypadku przeciwnym mogą jedynie stać się przyczyną kontuzji aparatu ruchowego.

Aktywność fizyczna odgrywa w życiu człowieka niezmiernie istotną rolę. Dlatego też warto o niej pamiętać i stosować ją przynajmniej w minimalnych ilościach. Uchroni to organizm od negatywnych skutków braku ćwiczeń fizycznych i pozwoli cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczucie, zarówno fizycznym, jak i psychicznym.

Reklamy
Otagowane , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: