Domowe ćwiczenia na płaski brzuch

ćwiczenia na płaski brzuchNiemalże każda kobieta marzy, by mieć piękny, umięśniony brzuch. Niestety, wielu z nich brakuje czasu, by móc regularnie odwiedzać siłownie. Dlatego warto zapoznać się z tymi ćwiczeniami fizycznymi, które można samemu wykonywać w domu i które, poprzez systematyczne powtarzanie, na pewno pozwolą cieszyć się płaskim brzuchem.

Nim jednak rozpocznie się ćwiczenia, warto pierw zadbać o niezbędne akcesoria sportowe, a także o odpowiednie miejsce do wykonywania ćwiczeń. Powinno być on dosyć przestronne, aby można było swobodnie ćwiczenia fizyczne wykonywać. Akcesoriami sportowymi niezbędnymi do pełnej ergonomii ćwiczeń jest karimata czy jakakolwiek inna mata do ćwiczeń bądź ręcznik. Uchroni to od kontaktu mokrego od ćwiczeń ciała z podłogą. Warto też zadbać o podręczny ręcznik do wytarcia ciała po wzmożonej aktywności fizycznej. Kolejną kwestią jest zaopatrzenie się w niegazowaną wodę mineralną, którą jednak podczas ćwiczeń należy pić w niewielkich ilościach. Aby ćwiczenia na brzuch były jak najefektywniejsze należy się na nich w pełni skoncentrować. Pośpiech jest tu niewskazany, a najlepsza pora na ćwiczenia to godziny ranne, kiedy organizm jest wypoczęty.

Ćwiczenia fizyczne zawsze należy rozpoczynać od rozgrzewki, aby zminimalizować ryzyko zakwasów czy kontuzji. Dlatego też należy poświecić kilka minut na podskoki, krążenia ramion, tułowia a także dłoni i szyi, co pozwoli uniknąć naciągnięcia mięśni. Ćwiczenia fizyczne na mięśnie brzucha należy zacząć od podnoszenia tułowia z pozycji leżącej do wyprostowanej z jednocześnie ugiętymi bądź wyprostowanymi nogami. Dłonie splecione są tu za głową, a ramiona rozłożone zgodnie z linią barków. Trudniejszą wersją tego ćwiczenia są maksymalne zgięcia do prawego i lewego boku przy złączonych kolanach. Ćwiczeniem, które jest szczególnie efektywne na dolne partie brzucha, jest wykonywanie nożyc przy jednocześnie wyprostowanych nogach. Bardzo skuteczne są też skłony. Jednak efektywność takich ćwiczeń zależy od ich częstotliwości, dlatego należy całą serię powtórzyć 3-5 razy po od 8-10 powtórzeń danego ćwiczenia w każdej.

Regularność to najistotniejsza kwestia przy ćwiczeniach fizycznych. Dlatego też, aby mogły one przynieść oczekiwany efekt należy pamiętać o systematyczności. Warto też mieć na uwadze, iż obok samych ćwiczeń, odpowiednio zbilansowana diet także znacząco pomoże przyśpieszyć osiągnięcie założonego celu i z biegiem czasu pozwoli cieszyć się wymarzenie wyrzeźbionym brzuchem.

Reklamy
Otagowane , , , , , ,

6 thoughts on “Domowe ćwiczenia na płaski brzuch

  1. Klaudek pisze:

    Szkoda, że lenistwo tak psuje plany. :p

  2. free_mind pisze:

    ciężko spalić zbędny tłuszczyk z brzucha poprzez ćwiczenie tej partii ciała. ponoć mylne jest twierdzenie, że to „odchudza” brzuch. owszem, mięśnie pracują, ale aby pozbyć się „oponek” nie wolno zapominać o np. bieganiu, które przynosi w tym przypadku dużo szybsze rezultaty choć jest bardziej męczące. poza tym tradycyjne „brzuszki” bardzo mocno obciążają kręgosłup. czy można liczyć z Twojej strony na opis jakiś ciekawych ćwiczeń na te partie, które nie obciążałyby kręgosłupa? byłabym bardzo wdzięczna 🙂

    • Bardzo trafne spostrzeżenie. Samo ćwiczenie mięśni brzucha pomoże spalić tłuszcz, jednak będzie to proces dosyć długotrwały i powolny. Rzeczywiście, najlepszym sposobem jest trening, który angażuje większość mięśni ciała jak np. bieganie czy pływanie. Jeśli jeszcze dodamy do tego systematyczne ćwiczenia mięśni brzucha, pożądany efekt zostanie osiągnięty dużo szybciej. Co do obciążania przez brzuszki kręgosłupa, jest to kwestia umiejętnego ich robienia. Leżąc na plecach, kręgosłup z głową powinien tworzyć linię prostą, a ćwiczenie powinno polegać jedynie na podnoszeniu samej klatki piersiowej do góry, gdzie głowa powinna patrzeć w sufit. To właśnie unoszenie klatki piersiowej angażuje mięśnie brzucha. Tak wykonywane ćwiczenie nie obciąża kręgosłupa. 🙂
      Oczywiście! Najbliższy tekst poświęce ćwiczeniom, które nie obciążajają kręgosłupa.

      Pozdrawiam 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: