Ćwiczenia na zgrabne uda

ćwiczenia na zgrabne udaSzczupłe uda i zgrabne nogi są marzeniem niejednej kobiety. Jednakże z tej części ciała dosyć trudno pozbyć się zbędnego tłuszczu, a same kremy wyszczuplające nie zdziałają cudów. Uda wymagają systematycznie powtarzanych i odpowiednio dobranych ćwiczeń fizycznych – tylko wtedy efekt pięknych i zgrabnie wymodelowanych nóg zostanie osiągnięty. Które z ćwiczeń należy tu więc stosować, by móc cieszyć się wyśnionymi nogami?

Te najefektywniejsze to:

  • Nożyce

Jest to ćwiczenie znane niemalże każdemu. Umiejętne wykonywanie nożyc polega na tym, by leżąc na plecach wykonywać, delikatnie ponad ziemią, naprzemienne krzyżowanie wyprostowanych nóg. Jest to ćwiczenie, które wpływa na wewnętrzną stronę ud, która jest jedną z trudniejszych do wyćwiczenia. Nożyce powinno się wykonywać codziennie po 15 skrzyżowań w każdej z 2 serii.

  • Unoszenie nóg w pozycji bocznej

Ćwiczenie polega na ułożeniu ciała w pozycji bocznej z wyprostowanymi nogami i głową położoną na wyciągniętym ramieniu. Będąc w takiej pozycji należy delikatnie unieść biodra i nogi, które oparte są na stopach. Następnie należy podnieść nogę leżącą na zewnątrz i wytrzymać w tej pozycji przez 5 sekund. Ćwiczenie należy kilkanaście razy powtórzyć a następnie zrobić to samo leżąc na drugim boku.

  • Przysiady

Aby przyniosły one pożądany efekt należy wykonywać je w dużym rozkroku, gdzie stopy skierowana są na zewnątrz, a ręce oparte na biodrach. Zginając nogi w kolanach i opuszczając przy tym biodra w kierunku podłogi należy zejść lekko ponad podłogę i utrzymać tą pozycję przez kilka sekund. Biorąc wdech należy wyprostować nogi i wrócić do pozycji wyjściowej. Należy tu jednak pamiętać, że kręgosłup cały czas musi być utrzymany w pozycji prostej.

  • Podnoszenie nogi do przodu

Stojąc prosto, z połączonymi nogami, należy oprzeć ręce na jakimś przedmiocie (np. krześle) i zginając jedną nogę, drugą, która jest wyprostowana, unieść maksymalnie wysoko. Należy wytrzymać w takiej pozycji przez kilka sekund a następnie powoli wrócić do pozycji wyjściowej.

  • Podnoszenie nogi do tyłu

Stojąc w pozycji wyprostowanej należy oprzeć się o krzesło i podnieść wyprostowaną nogę do tytułu na około 20 metrów i utrzymać tą pozycję przez kilka sekund. Po 20 powtórzeniach na jedną nogę, należy powtórzyć ćwiczenie na nodze drugiej.

  • Podnoszenie nogi na bok

Aby utrzymać równowagę dobrze jest podczas tego ćwiczenia przytrzymać się jakiegoś przedmiotu. Jego wykonanie polega na zgięciu jednej nogi w kolanie przy maksymalnym uniesieniu w bok drugiej. Należy utrzymać taką pozycję przez kilka sekund a następnie powoli opuścić nogę. Ćwiczenie należy powtórzyć na nogę drugą.

  • Ściskanie ud

Ćwiczenie to ma na celu wzmocnienie mięśni ud. Będąc w pozycji siedzącej należy ściskać poduszkę umieszczoną pomiędzy kolanami i udami. Należy to robić najmocniej jak się tylko potrafi i wytrzymać w takiej pozycji przez kilka sekund. Następnie należy rozluźnić mięśnie.

  • Wykroki

Będąc w pozycji wyprostowanej należy lewą nogą wykonać duży krok, jednocześnie uginając w kolanie nogę prawą tuż nad podłogą. Należy wykonać 15 powtórzeń na jedną nogę, a następnie powtórzyć ćwiczenie na drugą stronę.

Jak w każdym treningu, taki i przy ćwiczeniu mięśni ud, najważniejsza jest regularność ćwiczeń. Tylko wtedy przyniosą one pożądany efekt sprawiając, iż nogi będą odpowiednio wymodelowane i wysmuklone.

Advertisements
Otagowane , , , , , ,

6 thoughts on “Ćwiczenia na zgrabne uda

  1. free_mind pisze:

    uuu dużo tego 🙂 będę musiała się w końcu zmusić do jakiegoś małego porannego treningu, więc na pewno coś z tego wybiorę 🙂

  2. Klaudek pisze:

    Ja na szczęście na swoje nogi nie narzekam. 😀 Choć ściskanie ud to cakiem fajna sprawa. 🙂

  3. Przysiady pisze:

    Przysiady, przysiady i jeszcze raz przysiady.
    Najlepsze ćwiczenie na nogi i pośladki.
    Dziewczyny! nic wam więcej nie potrzeba.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: