Ćwiczenia fizyczne metodą na depresję

ćwiczenia fizyczne a depresjaDepresja stała się już jedną z chorób cywilizacyjnych, z którą boryka się coraz więcej osób. Niewielu jednak wie, iż nie zawsze w jej leczeniu konieczne są drogie terapie i wyniszczające organizm antydepresantów. Jak bowiem wynika z wielu przeprowadzonych dotychczas badań, regularne ćwiczenia fizyczne są niezmiernie efektywnym sposobem zarówno walki z depresją jak i metodą jej zapobiegania.

Ćwiczenie fizyczne mają niezwykle pozytywny wpływ nie tylko na ciało ale i na umysł. Według psychologów są one świetnym sposobem na poprawienie pewności siebie oraz polepszenie samopoczucia. Regularna aktywność fizyczna pozwala więc utrzymać pozytywny nastrój.

Co więcej, naukowcy z dziedziny medycyny odkryli, iż ćwiczenia fizyczne zwiększają liczbę neurotransmiterów w organizmie. Neurotransmitery to po prostu substancje, za których pośrednictwem dochodzi do przekazu impulsów między komórkami nerwowymi o różnym działaniu. W przypadku uprawiania sportu zwiększa się ilość wydzielanej endorfiny i serotoniny. Endorfiny to substancje, dzięki którym zmniejsza się odczuwanie bólu, a zwiększa uczucie spokoju, natomiast serotonina wpływa na poczucie zadowolenia.

Kolejną istotną kwestią jest uprawianie jakiejś dyscypliny sportowej wraz z pewną grupą osób. Ćwiczenia w grupie wpływają na poprawę nastroju. Osoba ćwicząca podczas takiej aktywności fizycznej ma kontakt z innymi osobami, co znacząco wpływa na interakcje społeczne oraz pozwala na nawiązanie nowych znajomości. Wszelka interakcja z innymi ludźmi, swego rodzaju wsparcie od innych, jest natomiast jednym z niezbędnych elementów walki z depresją.

Naukowcy przeprowadzili też badania dotyczące tego, jakiego rodzaju ćwiczenia są najlepszą formą aktywności w radzeniu sobie z depresją. Wynika z nich, iż najefektywniejsze są ćwiczenia aerobowe, stretching oraz rozciąganie. W przypadku zwalczania depresji, nieistotny jest poziom wysiłku, ale w ogóle podjęcie jakiejkolwiek formy aktywności fizycznej – byle tylko była ona powtarza regularnie. Tylko systematyczność ćwiczeń może zapewnić poprawę samopoczucia i skuteczną walkę z chorobą.

Regularne uprawianie sportu na pewno jest wystarczającym sposobem profilaktyki przed chorobami takimi jak depresja, dlatego warto pamiętać o systematyczne aktywności fizycznej będąc zdrowym bądź gdy tylko samopoczucie zaczyna się pogarszać. W przypadku samej choroby ruch jest niezwykle skutecznym środkiem wspomagającym leczenie. Dlatego oprócz tradycyjnej terapii i leczenia farmakologicznego, warto poświęcić trochę czasu na jakąkolwiek formę ćwiczeń. Na pewno przyśpieszy ona proces leczenia i pozwoli na szybsze wyjście z choroby.

Reklamy
Otagowane , , , , , , , ,

One thought on “Ćwiczenia fizyczne metodą na depresję

  1. całkowicie się z tym zgadzam! 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: