Korzyści płynące z biegania

bieganieNiejeden zadaje sobie pytanie Dlaczego warto biegać? Jednak odpowiedzi udzielonych na tak postawione pytania może być tak wiele jak osób, którym się je zadaje. O ile każdy z nas może mieć swój w pełni indywidualny powód, który motywuje go do biegania, istnieje wiele obiektywnych czynników, które sprawiają, iż bieganie jest formą aktywności fizycznej, którą warto podjąć.

Pierwszą kwestią jest wpływ biegania na zdrowie. Bieganie zalicza się do sportów aerobowych, które wzmacniają i regulują prace serca, płuc i układu krwionośnego. Regularne bieganie pomaga więc zapobiec tak powszechnym schorzeniom jak choroby serca. Sprawia też, iż organizm staje się dużo sprawniejszy i bardziej wytrzymały. Bieganie jest także świetnym sposobem na wypracowanie szczupłej sylwetki. Jest to jedna z najintensywniejszych dyscyplin sportowych, przez co jest bardzo efektywną metodą odchudzania. W połączeniu ze zbilansowaną dietą i dużą ilością wody daje niesamowite efekty.

Niemniej istotnym aspektem jest wpływ biegania na stan umysł biegacza. Pomaga ono bowiem dotlenić umysł, co znacząco wpływa na trzeźwość myślenia i daje możliwość odreagowania i przemyślenia różnych spraw. Jest więc formą wspomagającą oczyszczanie umysłu, która pozwala osiągnąć stan zrelaksowania.
Ten rodzaj aktywności fizycznej dostarcza także ogromną ilość radości i pozytywnej energii. Nie bez powodu bieganie zaleca się w profilaktyce depresji. Jak wynika z badań jest często lepszym środkiem antydepresyjnym niż niejedne tabletki. Osoby, które systematycznie biegają, charakteryzują się również większą pewnością siebie, energią oraz lepszym samopoczuciem. Łatwiej jest im też docenić uroki dnia codziennego, jak np. świecące słońce.

Bieganie przyczynia się także do dążenia do perfekcjonizmu. Pomaga przezwyciężać trudności i doskonalić swoje ciało. Osoby biegające regularnie odczuwają potrzebę doskonalenia zarówno swojego ciała jak i wnętrza. Pragną poprawić swój sposób odżywiania się, tryb życia oraz ograniczyć stosowanie popularnych używek, takich jak kawa, papierosy czy alkohol.

Duża zaletą jest też łatwość uprawiania tego sportu. Nie wymaga on ani specjalnego sprzętu ani dużych nakładów finansowych. Jedynym niezbędnym elementem są tu odpowiednie buty. To także rodzaj aktywności fizycznej, który można zacząć uprawiać w każdym momencie życia – niezależnie czy jest się nastolatkiem czy osobą starszą. Co więcej, jest sportem, który można uprawiać samemu bądź też w towarzystwie, niezależnie od pory dnia i miejsca pobytu. Tak duża dowolność w wielu aspektach biegania pozwala na wybór najlepszego dla siebie sposobu, pory i intensywności biegania.

Biegania jest także świetną metodą, aby stać się bardziej otwartym na ludzi. Biegacze to społeczność, która niezwykle chętnie nawiązuje przyjazne relacje z innymi biegającymi osobami. Są oni niezwykle skłonni do pomocy, udzielania rad innym oraz bardzo często zawierają między sobą przyjaźnie. Biegania daje więc możliwość poznawania nowych i ciekawych ludzi z tą samą pasją.

Ogromna różnorodność zalet jakie niesie ze sobą bieganie sprawia, iż jest to forma aktywności fizycznej, którą warto uprawiać. Nierzadko też, ze zwykłej dyscypliny sportowej uprawianej jedynie dla zdrowia, staje się ona swego rodzaju pasją i istotną częścią zdrowego trybu życia. Wystarczy jedynie znaleźć swój powód, by rozpocząć biegać.

Advertisements
Otagowane , , , , , ,

5 thoughts on “Korzyści płynące z biegania

  1. free_mind pisze:

    ja nigdy nie lubiłam biegać… trochę żałuję, bo czasem nawet mam ochotę na to, ale potrafię tylko przebiec szybko krótki dystans. na dłuższych dystansach odpadam 😛 i to dość szybko niestety…

    • Kwestia odpowiedniej motywacji. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że świetnie sprawdza się bieganie z osobą zafascynowaną tą formą aktywności fizycznej – bardzo skuteczna motywacja! 😀

  2. Magda pisze:

    Hej, ja biegam od lutego i póki co uwielbiam to, choć zawsze uważałam że się do tego absolutnie nie nadaję. Wszystko jest kwestią spróbowana i motywacji. Zapraszam do grona obserwatorów na mamablogujepl.blogspot.com. Ja na pewno tu jeszcze zaglądnę 🙂

  3. meddelade pisze:

    Witam!
    Artykuł ładny, zgrabny, przydanty. Ale czytelnikowi zawsze mało, więc bardzo serdecznie proszę o artykuł z teorią biegania. Moim problemem największym jest jak zrobić odpowiednią rozgrzewkę, w ogóle nie umiem oddychać podczas biegania, jakie buty najlepiej założyć(zarówno po lesie jak i asfalcie). I jeszcze pytanie jedno: genetycznie prawdopodobnie będę mież żylaki. Myślałam, że bieganie mnie jakoś uchroni od tego, jednak po kilku dniach biegania żyły na łydce ciut ściemniały i czasem pobolewają. Wcześniej tego nie było. I jeszcze: lepiej wziąć zwykłą wodę czy np. napój energetyczny? To takie trochę dylematy nastolaty, ale liczę na oświecenie od Was 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: