Korzyści z treningu na rowerze stacjonarnym

rower stacjonarnyRower stacjonarny to jeden z najpopularniejszych akcesoriów sportowych. Można go znaleźć zarówno na siłowniach jak i w domach wielu osób dbających o swoją kondycję fizyczną. Jego podstawowym atutem jest fakt, iż można na nim ćwiczyć niezależnie od pory roku i pogody. Jednak jakie korzyści dla naszego zdrowia i kondycji niesie ze sobą trening na tym przyrządzie?

Rower treningowy jest świetnym narzędziem pozwalającym na utrzymanie optymalnego dla nas tempa treningu przez cały czas jego trwania. Także i tętno jest tu na poziomie odpowiednim dla ćwiczeń aerobowych, co znacząco zwiększa efektywność ćwiczeń.

Co więcej, rower stacjonarny daje możliwość ustalenia odpowiadającej nam prędkości oraz długości dystansu jaki zamierzamy „przejechać” podczas treningu. W przeciwieństwie do roweru górskiego, nie ma tu konieczności postoju, podjazdów pod górkę czy zjazdów z niej. Rozpoczynając trening, przez cały czas jego trwania, mamy możliwość utrzymania jednostajnego tempa.

Ćwiczenia fizyczne na rowerze treningowym mają także bardzo korzystny wpływ na stawy. Taki trening pozawala uniknąć ich zastania się, a powtarzany regularnie poprawia również ich ruchomość. Wzmocnienie chrząstek stawowych istotnie zmniejsza również podatność ciała na różne urazy i kontuzje. Z racji tego, ten rodzaj treningu jest bardzo często stosowany jako forma rehabilitacji. Rower stacjonarny ma też znaczący wpływ na kości. Wzmacniania je i zwiększenie ich gęstości, co pomaga przeciwdziałać osteoporozie. Takie ćwiczenia efektywnie wpływają również na siłę i elastyczność mięśni – głównie nóg i pośladków.

Co więcej, jazda na rowerku treningowym poprawia krążenie i ogólną pracę serca. Jest to też świetna metoda na zwiększenie objętości płuc i wydolności organizmu, gdyż taki trening wspomaga dotlenianie tkanek. Inną istotną kwestią jest wpływ treningu na rowerze stacjonarnym na poprawę odporności organizmu osobowy ćwiczącej. Przy regularnym trening układ immunologicznych lepiej radzi sobie z drobnoustrojami ,przez co organizm staje się mniej podatny na choroby.

Trening na rowerze stacjonarnym, jako forma ćwiczeń aerobowych, bardzo efektywnie wspomaga też odchudzania poprzez redukcję tkanki tłuszczowej. Podczas jednej takiej sesji można spalić aż 800 kcal.

Ćwiczenia na rowerze treningowym to także fenomenalny sposób na poprawę samopoczucia i redukcje poziomu stresu. Przy tak intensywnym wysiłku organizm produkuje dużą ilość hormonów szczęścia – endorfin. Taki trening pozwala więc organizmowi odreagować kumulowane przez cały dzień napięcie i poczuć się lepiej.

Rower stacjonarny jest bardzo efektywnym przyrządem do ćwiczeń. Nie tylko niezwykle korzystnie wpływa on na zdrowy tryb życia osoby ćwiczącej, ale i może z niego korzystać niemalże każdy – bez względu na swój wiek i kondycję. Co więcej, posiadanie takiego sprzętu u siebie w domu pozwala ćwiczyć w każdym momencie dnia i nocy, niezależnie od pogody. Wystarczy jedynie odrobina chęci, które zdecydowanie warto w sobie odnaleźć mając na uwadze mnogość korzyści jakie niesie ze sobą trening na takim rowerze.

Advertisements
Otagowane , , , , , , ,

2 thoughts on “Korzyści z treningu na rowerze stacjonarnym

  1. free_mind pisze:

    taki rowerek jest fajnym rozwiązaniem dla osób, które z różnych względów nie mogą jeździć na zwykłym rowerze. ale dopóki można wybrać jazdę w terenie (miejskim, górskim czy jakimkolwiek innym) to jestem za aktywnością na powietrzu jednak 😉

    • Oczywiście, żadna aktywność w domu nie może równać się z tą na świeżym powietrzu. Jednak taki rowerek jest świetnym rozwiązaniem szczególnie zimą i podczas brzydkiej pogody, kiedy ciężko jest zmusić chociażby do wyjścia na zewnątrz, nie mówiąć już nawet o jakiejkolwiek aktywności fizycznej. 😀

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: