Skuteczna motywacja do ćwiczeń

ćwiczenia fizyczne a motywacjaBrak odpowiedniej motywacji to najczęstsza przyczyna, która utrudnia podjęcie aktywności fizycznej. Nawet mimo ogromnych chęci, niejednokrotnie ciężko jest znaleźć jakiś bodziec, który efektywnie zachęci nas do pracy nad swoim ciałem i kondycją. Oto kilku praktycznych wskazówek, które pozwolą skutecznie zmotywować się do systematycznych ćwiczeń fizycznych.

Jedną z najistotniejszych kwestii jest wygoda ćwiczeń. Bardzo często ludzie zniechęcają się do aktywności, gdy siłownia czy też park jest oddalony od ich miejsca zamieszkania. Z tego też względu, najlepiej wybierać miejsca znajdujące się blisko naszego domu. Pozwoli to wytworzyć nawyk regularnego treningu. Im takie miejsce będzie bliżej, tym trudniej będzie nam znaleźć wymówkę.

Kolejnym aspektem jest umiejętny dobór ćwiczeń bądź dyscypliny sportowej, którą będziemy uprawiać. Bardzo ważnym jest, by wszelka aktywność fizyczna jaką podejmujemy sprawiała nam przyjemność. Dużo łatwiej o chęci do ćwiczeń, gdy lubimy to, co robimy. Jeśli natomiast aktywność fizyczna jest dla nas jedynie przymusem, dużo trudniej będzie odnaleźć jakąkolwiek motywację.

Dobór odpowiedniej muzyki do ćwiczeń, to kolejna ważna kwestia. Słuchanie ulubionych utworów podczas treningu sprawi, iż aktywność fizyczna będzie kojarzyła się nam z czymś miłym, przez co chętniej będziemy chcieli trenować. Co więcej, jeśli wybierzemy energetyzujące utwory, dodadzą nam one także werwy w trakcie ćwiczeń i uprzyjemnią cały trening.

Nie od dziś też wiadomo, że w towarzystwie ćwiczy się raźniej i chętniej. Dlatego warto znaleźć osobę, która będzie trenowała razem z nami. Wiedząc, że nie ćwiczymy sami, dużo łatwiej jest nam się zmotywować do regularnego treningu.

Warto także systematycznie zapisywać osiągane przez siebie wyniki, czyli np. tempo biegu, długość dystansu, ilość przysiadów czy też stracone kilogramy itp. Pozwoli to na porównanie osiąganych przez siebie wyników np. z zeszłego i obecnego miesiąca. Widząc jak nasze rezultaty z miesiąca na miesiąc się się poprawiają, dużo łatwiej będzie nam odnaleźć w sobie chęć ciągłego polepszania swoich wyników i motywację do dalszego treningu.

Dobrze jest również określić swoje cele jeszcze przed rozpoczęciem treningów. Należy wiedzieć, co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. Oczywiście, muszą być to cele realne do osiągnięcia, dlatego najefektywniejsza jest tu metoda małych kroków. Dopiero po osiągnięciu naszego pierwotnego celu, można wyznaczać sobie następny.

Jednym z najczęstszych powodów porzucania ćwiczeń fizycznych jest monotonia treningów. Organizm przyzwyczaja się do tych samych ćwiczeń, przez co coraz trudniej jest wytrwać w treningu. Z tego też względu należy co jakiś czas zmieniać i urozmaicać trening, by cały czas było on dla nas atrakcyjny, efektywny, ciekawy i przyjemny.

Aktywność fizyczna może więc jak najbardziej stać się przyjemnością dla osoby ćwiczącej. A stosując się do powyższych zasad, na pewno dużo łatwiej będzie odnaleźć w sobie chęć do rozpoczęcia treningu. Należy jedynie znaleźć odpowiednią dla nas formę ćwiczeń i pamiętać o tym, by treningu nie traktować jak przymusu. Z czasem, taka aktywność fizyczna stanie się dla nas po prostu zdrową częścią naszego codziennego życia.

Reklamy
Otagowane , , , , , , , ,

3 thoughts on “Skuteczna motywacja do ćwiczeń

  1. free_mind pisze:

    mi wystarczyło to jak ostatnio się przyglądnęłam swojemu brzuchowi… nic mi nigdy nie dało takiej motywacji 😛 i to, że się w jedne spodnie przestałam mieścić… dlatego do czerwca trzeba mi zrzucić jakieś 10kg. i będzie dobrze. motywacja jest 😛

  2. Czuczu pisze:

    A ja w końcu znalazłam ! : D

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: