Ćwiczenia fizyczne metodą na dobry sen

ćwiczenia fizyczne a senZgaszone światło, cisza, minuty przemijają a sen mimo to nie przychodzi? Kwestia problemów z zasypianiem staje się coraz powszechniejszą. Tymczasem istnieją sposoby, które skutecznie ułatwiają usypianie. Jedną z efektywniejszych metodą są właśnie proste ćwiczenia fizyczne.

Ćwiczenia wspomagające zasypianie polegają na świadomym rozluźnianiu mięśni, przez co zniwelowane zostaje ich napięcie.

  • pierwszą kwestią jest rozluźnienie mięśni rąk

Leżąc komfortowo na plecach, ze zwiniętym kocem pod kolanami, należy zamknąć oczy i próbować rozluźnić prawą rękę poprzez wykonanie sekwencji ćwiczeń. Polega ona na zgięciu dłoni w pięść, jej ściśnięciu a następnie rozluźnieniu. Kolejnym krokiem jest zgięcie ramienia w łokciu, kilkusekundowe napięcie mięśni i ich rozluźnienie. Ćwiczenie to należy powtórzyć na lewą rękę.

  • następnie należy rozluźnić mięśnie nóg

W pozycji leżącej należy zgiąć grzbietowo stopę, napiąć, po czym ją rozluźnić. Następnie należy zgiąć kolano, napiąć na kilka sekund mięśnie i je rozluźnić. To samo należy powtórzyć na nodze drugiej. Trzeba pamiętać, iż podczas napinania mięśni wykonuje się wdech, a przy ich rozluźnianiu wydech.

  • kolejny krok to rozluźnienie całego ciała

Na tym etapie należy skupić się na napinaniu i rozluźnianiu pozostałych partii mięśni tj. pośladków, brzucha, dna miednicy aż do mięśni twarzy.

  • ostatni krok dotyczy rozluźniania mięśni bez napięcia

Po opanowaniu powyższych ćwiczeń, należy wykonywać je już bez silnego napinania i rozluźniania mięśni. Ruchy powinny być powolne i towarzyszyć im powinno uczucie własnego ciężaru ciała. Są to ruchy takie jak wolne unoszenie ręki i bezwładne jej opuszczanie.

Dopełnieniem ćwiczeń jest zadbanie o relaks umysłu. Szczególnie przed snem należy myśleć o czymś przyjemnym i odsunąć od siebie różnego rodzaju problemy, gdyż stres wpływa na niekorzystne napięcie mięśniowe, co istotnie przyczynia się do problemów ze snem.

Poza ćwiczeniami dobrze jest również pamiętać o kilku kwestiach, a mianowicie, aby kłaść się spać w przewietrzonym i posprzątanym pomieszczeniu czy też wypijać herbatę z melisą. Gwarantuje to znacznie lepszą jakość snu.

Reklamy
Otagowane , , , , , , , ,

One thought on “Ćwiczenia fizyczne metodą na dobry sen

  1. Czuczu pisze:

    Dobranoc. : )

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: