Sposoby na zwiększenie efektywności ćwiczeń fizycznych

efektywność ćwiczeń fizycznychNierzadko zdarza się, iż mimo regularnej aktywności fizycznej, ćwiczenia nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Najczęściej wynika to z nieświadomego popełniania błędów, które znacząco zmniejszają efektywność treningu. Warto więc wiedzieć na jakie kwestie zwrócić uwagę, by to zmienić.

Pierwszym aspektem jest przeświadczenie, że im większe zmęczenie podczas treningu tym lepsze rezultaty. Należy jednak wiedzieć, iż krótkie i intensywne ćwiczenia fizyczne pozwalają jedynie na polepszenie ogólnej kondycji. Podczas niedługiego treningu organizm czerpie energię z tkanki mięśniowej, a nie tłuszczowej, przez co nie spala się kalorii. Aby organizm zaczął spalać tkankę tłuszczową należy ćwiczyć przynajmniej przez pół godzinny, zmieniając podczas treningu rytm z szybkiego na coraz wolniejszy.

Istnieje również błędne myślenie, iż ćwiczenia fizyczne są tak samo skuteczne o każdej porze dnia. Nic bardziej mylnego. Dla osób uprawiających jakiś sport dla przyjemności rzeczywiście nie ma to znaczenia. Jeśli jednak oczekuje się spadku wagi i widocznej poprawy kształtu sylwetki należy trenować wieczorem. Temperatura ciała jest wtedy najwyższa, a mięśnie rozgrzane, dzięki czemu szybciej zachodzą reakcje chemiczne w organizmie i utrata kilogramów jest znacznie efektywniejsza niż przy treningu rano czy popołudniu.

Często uważa się też, iż po treningu nie powinno się nic jeść. Trzeba jednak zrozumieć, iż podczas ćwiczeń organizm początkowo czerpie energię z węglowodanów, a dopiero po pewnym czasie z tłuszczów. Dlatego, aby móc spalać tkankę tłuszczową również i po treningu, należy uzupełniać poziom węglowodanów – wtedy organizm będzie czerpał energię właśnie z tłuszczów, a nie z korzystnych dla naszych mięśni węglowodanów.

Kolejnym aspektem jest mylny pogląd dotyczący ilości wydzielanego potu. Uważa się potocznie, że im jest go więcej, tym trening jest skuteczniejszy. Jednak ilość potu nie może być wyznacznikiem efektywności ćwiczeń. Pot jest jedynie oznaką, iż podniosła się temperatura ciała, a poprzez jego wydzielanie organizm próbuje schłodzić ciało. Nie ma to więc nic wspólnego z utratą wagi.

Ostatnia kwestia dotyczy ćwiczeń indywidualnych i ćwiczeń z trenerem. Panuje mniemanie, iż trening bez trenera może być taka samo efektywny jak z trenerem. Jednak rzadko kiedy tak faktycznie jest. Ćwicząc z trenerem, oczekiwane efekty uzyskiwane są znacznie szybciej. Jest to warunkowane przez profesjonalny dobór ćwiczeń do potrzeb i możliwości danej osoby, kontrolowanie sposobu ich wykonywania oraz znacznie większą motywację niż przy treningu indywidualnym. Dlatego, mając możliwość pracy z trenerem, warto z niej skorzystać.

Każdy z opisanych aspektów istotnie wpływa na skuteczność podejmowanego treningu i zdrowy tryb życia. Warto więc zwrócić na nie uwagę i wprowadzić je do swojego treningu. Może bowiem okazać się, iż to właśnie dzięki zmianie takich niuansów w treningu, uda osiągnąć się upragnione rezultaty.

Reklamy
Otagowane , , , , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: