Monthly Archives: Maj 2013

Ćwiczenia fizyczne przygotowujące do szpagatu

szpagatZrobienie szpagatu poprzecznego to marzenie wielu. Jednak wbrew powszechnej opinii, jest to zadanie prostsze niż się z pozoru wydaje. Podstawą szpagatu jest bowiem odpowiednie rozciągnięcie ciała. Jakie ćwiczenia fizyczne należy zatem wykonywać, aby w końcu wykonać upragniony szpagat? Czytaj dalej

Otagowane , , , , , ,

Rozgrzewka przed aktywnością fizyczną

rozgrzewkaRozgrzewka to nieodłączna część każdego trening, bez względu na jego typ, stopień zaawansowania czy intensywność. Jest to moment, który przygotowuje organizm do wysiłku, którego będzie wymagała od nas wybrana forma ćwiczeń fizycznych. Należy jednak wiedzieć jak umiejętnie ją przeprowadzić, by odpowiednio spełniała ona swoją rolę. Czytaj dalej

Otagowane , , , , , , , ,

Efektywizacja ćwiczeń fizycznych poprzez stretching

rozciąganie-mięśniStretching, czyli rozciąganie, to forma aktywności fizycznej, która wciąż nie jest zbyt często włączana do planu treningowego. Jest to jednak duży błąd, gdyż kilku minutowy stretching, po zakończonych ćwiczeniach, zwiększa wytrzymałość, poprawia zakres ruchowy, elastyczność mięśni oraz wycisza i odpręża. To jednak tylko niektóre efekty jakie daje rozciąganie. Czytaj dalej

Otagowane , , , , , , , , ,

Sposoby na zakwasy mięśni

wodaZakwasy to niemalże nieodłączna część treningu, szczególnie u osób, które dopiero rozpoczynają jakąkolwiek aktywność fizyczną. Niekiedy zdarza się również, iż ból im towarzyszący jest na tyle silny, iż utrudnia chodzenie, wstawanie czy jakiekolwiek poruszanie się. Są też jedną z przyczyn, która wpływa na rezygnację z ćwiczeń. Jednak zakwasy to nie konieczność. Istnieją bowiem sposoby poprzez które można im zapobiegać czy też zmniejszyć ich intensywność, jeśli się już pojawią.

Czytaj dalej

Otagowane , , , , , ,