Sposoby na zakwasy mięśni

wodaZakwasy to niemalże nieodłączna część treningu, szczególnie u osób, które dopiero rozpoczynają jakąkolwiek aktywność fizyczną. Niekiedy zdarza się również, iż ból im towarzyszący jest na tyle silny, iż utrudnia chodzenie, wstawanie czy jakiekolwiek poruszanie się. Są też jedną z przyczyn, która wpływa na rezygnację z ćwiczeń. Jednak zakwasy to nie konieczność. Istnieją bowiem sposoby poprzez które można im zapobiegać czy też zmniejszyć ich intensywność, jeśli się już pojawią.

Zakwasy powstają, kiedy to mięśnie, nieprzyzwyczajone do intensywnego wysiłku, są zmuszone do wzmożonej aktywności fizycznej. Dlatego też chcąc ich uniknąć nigdy nie należy rozpoczynać treningu od ćwiczeń o dużym stopniu trudności. Najlepszą metodą jest stopniowe zwiększanie ilości i poziomu zaawansowania ćwiczeń fizycznych. Uchroni to przed nadwyrężeniem mięśni dzięki przygotowywaniu ich do coraz to większego wysiłku.

Kolejną kwestią jest odpowiednia rozgrzewka. Ćwiczenia rozgrzewające powinny być łagodne, a rozgrzana powinna zostać każda partia mięśni. Dzięki temu, późniejszy trening będzie nie tylko efektywniejszy, ale i nie skończy się zakwasami.

Należy również pamiętać o odpowiednim sposobie oddychania podczas treningu oraz wykonaniu kilku ćwiczeń oddechowych przed rozpoczęciem właściwego treningu. Pozwoli to dotlenić mięśnie i znacząco zmniejszy ryzyko wystąpienia zakwasów.

W trakcie treningu należy pamiętać też o krótkich przerwach, natomiast po jego zakończeniu nie zapominać o łagodnym stretchingu, który poprzez rozciągnięcie mięśni pozwoli uniknąć zakwasów.

Jeśli jednak zakwasy powstaną, warto pamiętać o kilku kwestiach, dzięki którym będą one mniej intensywne i uciążliwe. W niwelowaniu zakwasów pomaga delikatne masowanie bolących mięśni oraz wcieranie maści rozgrzewającej czy też, równie skutecznych – maści borowinowej bądź bursztynowej. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także prysznic. Należy jednak pamiętać, by, zmieniać podczas niego temperaturę strumienia wody – z ciepłego na zimny i odwrotnie. Dobrym sposobem jest również picie herbaty yerba mate czy soku z 2 cytryn. Poza tym, nie wolno oczywiście zapominać o piciu dużych ilości wody mineralnej.

Reklamy
Otagowane , , , , , ,

2 thoughts on “Sposoby na zakwasy mięśni

  1. free_mind pisze:

    tyle w życiu przeżyłam zakwasów, ale nigdy nie robiłam nic żeby jakoś zmniejszyć odczuwanie tego. po prostu ćwiczyłam dalej i nie przejmowałam się nimi. gdy mięśnie są rozgrzane nie boli to tak bardzo. u mnie utrzymywały się zazwyczaj do 3 dni i było to do przeżycia. jak boli to znaczy, że żyję haha 🙂 (mówią też, że jak boli to rośnie, ale tutaj akurat to złe stwierdzenie 😛 )

  2. A ja uwielbiam zakwasy. Wiem wtedy, że trening był przeprowadzony z odpowiednią intensywnością.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: