Ćwiczenia fizyczne przygotowujące do szpagatu

szpagatZrobienie szpagatu poprzecznego to marzenie wielu. Jednak wbrew powszechnej opinii, jest to zadanie prostsze niż się z pozoru wydaje. Podstawą szpagatu jest bowiem odpowiednie rozciągnięcie ciała. Jakie ćwiczenia fizyczne należy zatem wykonywać, aby w końcu wykonać upragniony szpagat?

Ćwiczenia przygotowujące do szpagatu:

  • Stretchkick

Należy stabilnie oprzeć nogę na wysokości powyżej linii bioder. Opuszczając powoli głowę dążymy do dotknięcia kolana głową. W tej pozycji należy wytrzymać 30 sekund, a następnie powtórzyć ćwiczenie na drugą nogę.

  • Half slide split

Siedząc w klęku prostym, należy wyprostować nogę prawą, a lewą, w pozycji ugiętej powoli, przesuwać w bok tak, by pachwiny były jak najbliżej podłogi. Należy wytrzymać 30 sekund i powtórzyć ćwiczenie na nogę lewą.

  • Skłon w przód w rozkroku

Stojąc w szerokim rozkroku należy powoli pochylać tułów w przód jednocześnie nie uginając kolan i wytrzymać 30 sekund.

  • Skłon w przód w pozycji siedzącej

Siedząc w jak najszerszym rozkroku należy pochylić tułów maksymalnie do przodu, mając jednocześnie wyprostowane plecy. Wytrzymać 30 sekund.

  • Szpagat przy ścianie

Należy położyć się przy ścianie i oprzeć o nią nogi na całej ich długości. Będąc w tej pozycji staramy się maksymalnie pogłębić rozkrok do dołu, ale tak, by nogi cały czas przylegały do ściany. Należy wytrzymać 30 sekund.

  • Frog stretch

Siedząc na podłodze należy połączyć ze sobą podeszwy obu stóp tak, aby pozycja kolana był maksymalnie do zewnątrz. Wytrzymać w pozycji 30 sekund.

Po tych ćwiczeniach można podjąć próbę wykonania szpagatu poprzecznego.

  • Szpagat poprzeczny

Należy rozszerzyć kolana, cały czas utrzymując szpagat jak najbardziej symetrycznie, bez skrętu bioder ani tułowia. Dla pewniejszej pozycji należy podeprzeć się rękami. W poprawnie wykonanym szpagacie należy utrzymywać stopy płasko na podłodze, a kąt między kręgosłupem i biodrami powinien być kątem prostym. Jeśli jednak w którymś momencie poczujemy ból, należy od razu zaprzestać wykonywania szpagatu.

Czas, w jakim uda się wykonać pełen szpagat, jest kwestią w pełni indywidualną. Tak naprawdę przy ćwiczeniach rozciągających nie ma ograniczeń ani w ilości serii ani też jak długo wytrzymujemy w konkretnej pozycji. Absolutnie nie wolno jednak wykonywać ćwiczeń na siłę i zmuszać mięśni do rozciągania ponad obecne możliwości, gdyż może to doprowadzić do ich nadwyrężenia bądź poważniejszej kontuzji. Istotą przygotowania do szpagatu są regularnie powtarzane ćwiczenia rozciągające. Tylko systematyczny trening zwiększą możliwości gibkościowe ciała, co w efekcie prowadzi do wykonania upragnionego szpagatu.

Reklamy
Otagowane , , , , , ,

2 thoughts on “Ćwiczenia fizyczne przygotowujące do szpagatu

  1. free_mind pisze:

    omg, zaczynam ćwiczyć! nigdy mi się nie udało szpagatu zrobić :O

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: