Ćwiczenia fizyczne latem

latoGorące lato zdecydowanie nie sprzyja podejmowaniu aktywności fizycznej. Nie tylko ciężko wtedy o motywację do ćwiczeń, ale i niełatwo, podczas upałów, wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia. O co więc należy zadbać, aby ćwiczenia fizyczne latem były mimo wszystko efektywne?

Podczas letnich upałów najlepszym rozwiązaniem są treningi w zamkniętych pomieszczeniach, takich jak kluby fitness czy siłownie. Posiadają one zazwyczaj klimatyzację, przez co nie ma tu problemu z dużym nasłonecznienie. Jednak, ćwicząc w klimatyzowanym pomieszczeniu, należy zadbać o to, by ustawiona temperatura oscylowała w granicach 20-24 stopni C – w zależności od temperatury na zewnątrz. Za dużo różnica temperatur mogłaby bowiem przyczynić się do przeziębienia. Należy też zwrócić uwagę na to, aby po aktywności fizycznej klimatyzacja została wyłączona. O ile podczas ćwiczeń fizycznych, temperatura ciała wzrasta, to w trakcie stretchingu po zakończonym już treningu, ciało wycisza się, ostyga, a oddech się stabilizuje. Wtedy też, niepotrzebne jest dodatkowe chłodzenie ciała za pomocą klimatyzacji.

Warto to też pamiętać, aby latem, przed treningiem wziąć chłodny prysznic – nie tylko ochłodzi on ciało, ale również doda energii do ćwiczeń fizycznych. Podczas upałów niezwykle istotne jest również odpowiednie nawadnianie organizmu. Należy zawsze mieć ze sobą butelkę wody mineralnej bądź napoju izotonicznego. Co jednak istotne – nie powinien to być napój zimny, gdyż może przyczynić się do chrypki czy też zapalenia gardła.

W przypadku aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, należy bardzo uważać przy wyborze pory dnia i ubioru do ćwiczeń. Najlepszym momentem na trening jest albo wczesny poranek albo wieczór, gdyż słońce nie jest wtedy zbyt wysoko, przez co trening jest bezpieczniejszy. Warto także wybierać do ćwiczeń miejsca zacienione, jak np. park czy las. Świetnie sprawdzają się również ćwiczenia w wodzie. Należy także pamiętać o odpowiednim nakryciu głowy i ciała, gdyż intensywny trening na słońcu może doprowadzić do przegrzania organizm. Odpowiedni ubiór to więc konieczność w letnie dni. Skuteczną metodą ochłodzenia jest też delikatne zmoczenie odzieży wodą. Tak jak i podczas treningu w pomieszczeniu zamkniętym, należy pamiętać o butelce wody. Kolejną kwestią jest ochrona skóry, która wymaga zastosowania odpowiednich kremów z filtrem chroniących skórę przed zbyt intensywną opalenizną.

Aktywność fizyczna w letnie dni wymaga odpowiedniego przygotowania, jednak warto o nie zadbać, by ćwiczenia fizyczne, bez względu na warunki, były efektywne, a nasz organizm w jak najmniejszym stopniu odczuwał towarzyszące tej porze roku upały.

Reklamy
Otagowane , , , , , , ,

2 thoughts on “Ćwiczenia fizyczne latem

  1. pat pisze:

    Ja nie wiem ale jestem ciepłolubną osobą i lato to moja ulubiona pora roku, co za tym idzie w tym okresie mam największą motywację do działania i ćwiczenia 🙂 Pod warunkiem że dzień był słoneczny. Zwykle w upalne dni ćwiczę w domu – mam żaluzje antywłamaniowe które nie wpuszczają tyle upalnego powietrza i ćwiczy się zupełnie normalnie 🙂 Zresztą ja zazwyczaj ćwiczę wieczorem kiedy nie jest już tak gorąco.

    Poza tym uwielbiam jazdę na rowerze w słonecznej pogodzie o świcie , bądź przy zachodzącym już słońcu 🙂 Przy jeździe na rowerze wytwarza się delikatna „bryza” tak więc jest przyjemniej nawet w naprawdę ciepłe dni. Oczywiście nawodnienie w takie dni to podstawa !

  2. Polecam uprawianie Street Workout. Super sposób na trening na świeżym powietrzu.
    Kobiety również w nim się super odnajdują.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: